" GRUISTA Y TORERO "


*
Al Diari de Tarragona de diumenge passat hi sortia un petit anunci que deia això: “ SE OFRECE gruista y torero con carnets y pintor-decorador, con mucha experiencia.” A la meva germana li va fer estrany i em va portar el retall. A mi se’m va representar tot seguit la imatge que correspondria a l’anunci. Un gruista-torero deu ser un ofici amb el risc doblat i molt original. O potser s’oferia en espectacle, com l’antic bombero-torero que sortia a les places. Un torero amb carnet, ben acreditat, potser descansa de l’ofici assegut a la cabina de la grua. El pintor-decorador no sabem què pintava.

Tothom deu recordar rètols i cartells curiosos. Jo ara recordo un sopar de Cap d’Any amb “entremeses y maricos”; i un hotel que sempre esmentava la nostra mare, on s’oferia una incitant “habitación con maño.” Donats a la jota com són els “maños”, no sé si a l’habitació s’hi devia descansar prou.
*
*
*
Composició O.X.

3 comentaris:

Clidice ha dit...

Molt divertit. Quan vaig començar a passejar-me per l'oficina de l'INEM, el que més em va xocar va ser això: "es necessita torero", fins que no vaig saber que era exactament vaig estar ben estabornida :) Ara, una habitació amb "maño" no sé pas jo si la voldria! :P

Jesús M. Tibau ha dit...

els anunncis per paraules són un tresor

Mon ha dit...

el món dels anuncis breus es un pou de tresors per trobar "perles" com aquestes....Recordo: Se precisa hombre que sepa manejar pitufa. (Una pitufa es una maquina excavadora d'aquelles tant petitones)