"BEGUIN THE BEGUIN..."


*
Ho he aconsellat algunes vegades perquè m’ho aplico a mi mateixa. Ahir, mentre presentàvem “L’agonia de Severià Vargas” ho vaig confessar als amics assistents: “ Quan a finals de maig tenia el llibre “Óssa Major. Poesia Completa” dret a la taula del menjador, no em vaig atrevir a agafar-lo ni obrir-lo fins després d’uns quants dies. Em feia l’efecte d’estar acabada, completa allà dins del llibre, sense cap mena de futur. Vaig arrossegar aquest estat de coses fins ben bé mig estiu a Mont-ral. No tenia esma. ¿Què podria fer endavant? No res... tot ja era fet.

Gràcies a una rutina fèrria – la rutina sempre s’ha d’entendre en positiu – em vaig anar recuperant. I em cantava la meva mateixa recomanació: “Beguin the beguin...”. Torna a començar, Olga.

Ahir, entre els amics, a la llibreria, vaig sentir que de nou estava recuperada: la vida literària – la meva vida- tenia continuació.
*
*
Foto Enric Leor

9 comentaris:

Jesús M. Tibau ha dit...

ja he vist en un parell de blogs que la presentació d'ahir va anar bé. Felicitats i sort amb el nou llibre

Clidice ha dit...

Sempre m'he imaginat que aquesta deu ser la sensació més terrible si et saps escriptora. Tu et dones la recepta però: la rutina. Aquesta tan blasmada i impopular rutina que ens assenta a la realitat i en equilibra. :)

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

Sort de la rutina!
La inspiració és molt senyora, passional, molt absorbent. De manera que cal compaginar-la amb la rutina. Així és també en l'amor, per allò de l'equilibri...
Rutina, roda, la vida continua, i tant que sí, i amb ella la creativitat.
Felicitats pel nou llibre!

rosa pagmo ha dit...

És que ho dubtaves de que la vida te continuació... ?
Estic segura que tens molt a escriure, a dir , a compartir..
be, jo així ho espero , com espero el teu escrit diari en aquest bloc

en hora bona, Olga

jaka ha dit...

Felicitats Olga !!!!

Ahir va ser un dia molt bonic.

Olga Xirinacs ha dit...

Ja al vespre del dia d'avui, records i gràcies a tots pels bons ànims que em doneu.

Olga

Montse ha dit...

Doncs, endavant de nou, Olga! I felicitats!!!

Joana ha dit...

Una escriptora amb un historial com el teu no pot sentir-se acabada ni completa dins d'un llibre. Sempre té alguna cosa més a contar, inqietuds a compartir, i sobreetot un bon saber fer que no s'esgota mai.
M'alegra molt que ens hages regalat una nova creació i per damunt de tot la teua satisfacció personal.
Tinc molts llibres teus esperant a poder ser llegits,molts no moltíssims, però sempre tots els nous seran benvinguts.
Enhorabona

Júlia ha dit...

Felicitats!!! Espero llegir-lo aviat!