ADÉU FINS AL JULIOL


10-6-12

*

ADÉU FINS AL JULIOL

*

Breus: toca el músic del salteri que em perfora les orelles. Porto els taps de dia tot el  matí. Ramats de turistes envaeixen el Passeig. Ahir es va haver de trucar a la Guàrdia Urbana perquè, contravenint les normes del propi Ajuntament, i sense avís previ, ens van engegar una música disco a tot decibel (no en puc dir concert) a la cantonada de casa fins les 3 de la matinada; la Guàrdia, tan campant i els veïns a fer punyetes. ¡Que ens rescatin!

            Tinc tres notícies bones, perquè no digueu que sempre em queixo: 1 – Després d’un cabàs de proves, el metge em diu que tinc un cervell en plena forma. Això ve del fatídic vertigen del 29 F.   2- Sembla que l’Excma. Diputació de Tarragona tirarà endavant unes jornades d’estudi literari de la meva obra. Per a mi seria el primer estudi de la meva vida.   3 – Editorial Meteora vol editar en butxaca la divertida novel·la “L’agonia de Severià Vargas”, que m’havia publicat en format habitual. Com que ja coneixeu el silenci exprés de diaris i revistes sobre els meus llibres últims – tret dels mitjans de Tarragona-, no se n’havia sentit parlar.

            “Beneït sia Corpus, que fa el dia llarg”, es deia abans. Doncs sí, l’ou balla avui i jo he retratat un mal simulacre de monument amb custòdia (¡ai, aquella custòdia de Toledo que brilla a les Espanyes!), amb ou ros al darrere perquè no en tinc de blancs; angelets sí, blanc i negre, perquè no sigui dit; flors i llibres perquè és a l’estudi de l’escriptora. I la taula és l’escriptori del meu pare, en forma de ronyó i recoberta d’un vidre espès. Em porta bones vibracions.

            Aquest és el post de comiat. Marxem primer al balneari de Caldes de Boí, ara que els prats ofereixen les flors més belles que a l’estiu seran segades per farratge, amb aquella olor fresca i inoblidable. Acte seguit, fer i refer maletes i cap a Mont-ral fins al setembre. Si aconsegueixo dominar el nou ordinador, que em fa anar pel pedregar i em posa noves pedres al fetge, continuaré el blog a primers de juliol, malgrat la indecent cobertura. Sense el personal blogaire no podria passar: m’hi he enganxat, ho reconec. No pertanyo a la raça de blogaires “divins/moderns/llenguafilats/sublims”, a qui dol barrejar-se amb la plebs. Jo no, jo em faig amb tothom perquè sóc com tothom i a tothom necessito perquè m’ajudi a viure.

            Bons dies tingueu. L’estiu comença el 21, però almenys aquí ja l’hem patit molt. Per això busquem la pau –sempre relativa- de les muntanyes i la companyia no virtual de cabres i senglars. A reveure.

*


27 comentaris:

Allau ha dit...

Bon descans, Olga, i continua amb les bones notícies!

Carme Rosanas ha dit...

Que descansis molt, Olga, fins a la tornada i m'alegro molt de les bones notícies. Amb el desig que es mantinguin igual de bones com ara ens les expliques.

Una abraçada

Joan Josep Tamburini ha dit...

Primer de tot, que t'ho passis molt rebé. Al missatge que vas rebre, sort queno el vas obrir és un virus. Just el dissabte va acabar le contracte de l'antivirus. Els de la Universitat ho renoven, però fins dilluns no hi ha ningú.
Et diré, que l'altre dia vaig passar per la Catalònia i tenien posada L'Inundació a primèria línia. No com per sant Jordi que si no ho consulto per l'ordinador...encara la busco.
Una abraçada i que t`ho passis molt bé: Joan Josep

Calpurni ha dit...

Molt bones notícies, especialment la primera!
Que descanses,Olga.

Anònim ha dit...

Unes notícies que aporten molta felicitat!
Que descansis força, així tindràs les piles recarregades per seguir amb el bloc al juliol, amb saba nova i renovada.
No hi ha com canviar d'aires, de perspectiva.

Una abraçada!

cantireta ha dit...

Molt bé! Una abraçada, i fins al Juliol!

Jordi Dorca ha dit...

Una abraçada, Olga. Serem aquí.
PS: m'ha agradat molt aquesta declaració de prinicipis: "jo em faig amb tothom perquè sóc com tothom i a tothom necessito perquè m’ajudi a viure". A mi també m'ajuda.

Helena Bonals ha dit...

Jo tampoc sóc dels “divins/moderns/llenguafilats/sublims”, encara que en tingui el títol! Que vagi molt rebé.

Lapsus calami ha dit...

Bones vacances, Olga. Fins el juliol. Una abraçada.

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

Temps de parèntesi que et desitjo ben feliç, amb passejades i moments de contemplació, com a tu t'agrada.
Una abraçada forta i fins al juliol.

Eduard ha dit...

M'ha arribat a l'ànima això de diferenciar-te dels blogaires “divins/moderns/llenguafilats/sublims”, i saber barrejar-te amb la plebs.
Suposo que tens tota la raó, hi ha alguns escriptors que mantenen blocs però només per a promoció, no s'hi impliquen com fas tu. Trobo normal que un escriptor professional no es vulgui perdre perla xarxa, que roba molt de temps... però aleshores, que renunciï al bloc, que ha der ser un vehicle d'intercanvi bidireccional.
Salut i bona estada balneària!

GLÒRIA ha dit...

Ets, vulguis o no, sublim perquè els teus lectors provenen d'una plebs sublim, altrament no sabrien apreciar-te, estimada Olga.
Jo ja sabia que tenies un cervell magnífic.
Reposa i deixa'ns gaudir, al mateix temps, quan puguis, de la teva "enganxada" al món dels blogs.
Que els dies et siguin popicis!.

GLÒRIA ha dit...

Olga,
Abans no se m'oblidi: Si tens un segon entra, si et plau, a l'Arbre de Foc. Hi tens un modest detall.
Seguim en contacte!

Júlia ha dit...

M'alegro molt d'aquestes notícies, torna aviat, una abraçada!!!

Això dels decibels del nostre temps sembla que no té manera d'acabar, no ho entenc ni ho entendré.

Josep Gironès Descarrega ha dit...

Bones notícies i bon descans. Fins la tornada!

Clidice ha dit...

Que descanseu d'allò més i no ens abandonis, malgrat el que en puguis pensar, ens fas molta falta al país. Una abraçada!

Agnès Setrill. ha dit...

Que tingueu bon temps aquest dies per allà dalt (i que aquí ens plogui força).
Fins la tornada!

carina ha dit...

Descansa molt, Olga, però torna aviat amb forces renovades. Ens agrada llegir-te, per cert, estic fent deures i llegeixo els teus relats. Ja et diré què quan tornis. Una abraçada i gaudeix molt de la meva terra, t'agradarà moltíssim el balneari. Muacs!

M. Roser ha dit...

Olga, que us vagi molt bé trescant per les muntanyes, fent la competència a les cabretes i cabirols...D'això se'n diu unes senyores vacances.
Felicitats per les bones notícies, i jo com el Jordi, també faig meus els principis de ser com tothom i necessitar tothom per viure...
Petons i fins aviat.

Maria Dolors Giral ha dit...

M'alegro molt de les noves, bones noves. I espero que descanseu força i també que escriguis almenys una miqueta. Recordan's! Et recordarem i esperarem.

manel ha dit...

Ep!, que vagi prou bé.

miquel ha dit...

Triple felicitació, Olga.
I que els sorolls del món t'arribin esmorteïts en la teua relativa llunyania.

El porquet ha dit...

Arribo a misses dites, Olga, com gairebé sempre darrerament... Amb una mica de sort ja deus estar gaudint de la meravellosa Vall de Boí. Quina enveja que m'estàs fent!!! Desitjo que passis uns dies ben agradables en companyia de les cabres, marmotes, isards i resta de companyia pirinenca. Dóna'ls records! Que fins a finals de juliol no hi podré tornar!

Les notícies que ens dónes (si exceptuem el terrabastall tarragoní) són excel·lents! Fantàstiques!

Així que ja tens tots els ingredients per a encarar un estiu amb optimisme! Serà un bon estiu.

M'encanta que reconeguis que estàs enganxada a la comunitat blogaire! Haha! Així m'agrada, dones, homes i nens, menuts, adults i més grans! Aquí no s'hi fa distinció i tothom hi és benvingut... i tothom hi és enganxat!

Bon estiu pirinenc!

Rafael Meyerhofer ha dit...

Bé, ara que ja ets a punt de retornar és el millor moment per valorar que quan no hi ets falta quelcom...així doncs dir que tinc ganes de llegir-te.

Galionar ha dit...

Olga, no t'he pogut llegir fins ara perquè també he estat carregant piles a la muntanya i sense voler accedir a internet, perquè la desconnexió fos total. Encara que amb retard, et desitjo una magnífica estada a Caldes de Boí. Conec el lloc com el palmell de la meva mà, i segur que en tornaràs com nova. M'alegro també de les teves tres notícies bones, i aprofito la teva declaració de principis blocaires per donar-te les gràcies per la teva senzillesa.
Una forta abraçada i a reveure!

jomateixa ha dit...

avui parlo d'un dels teus llibres.
una abraçada

Manel Aljama ha dit...

Bon dia
Ara és el meu torn i començo vacances. Veig que l'ordinador no t'ha posat pedres al fetge perquè hi veig nous articles en aquest blog. És a dir, has tornat i amb això em quedo tranquil. Seguirem gaudint dels teus escrits "virtuals".
Espero que aquest estudi que farà la Diputació de Tarragona no es congeli i que els de Meteora tirin endavant amb les teves edicions. A Sabadell ja he localitzat una llibreria que ven els llibres de Meteora!
Una abraçada