DIMONIS DE DISSENY


17-10-11


*

DIABLES DE DISSENY

*

Aquests dos plafons responen perfectament al passatge evangèlic de Lluc 11, 24-26, que diu més o menys: “si netegeu casa vostra de dimonis, com que els altres veuran la casa neta encara se n’hi ficaran més”. Sempre dic que, pensament religiós a banda, l’evangeli té una comparació per a cada situació de la vida diària. Resulta curiós.

Aquests plafons són a la Plaça del Fòrum Romà de Tarragona. En una de les fotografies es veu una mica la ruïna i tot. Un amic em fa adonar que l’únic necessari en aquest plafó és el text petit en gris escrit en quatre idiomes. Que es veu poc, per ser lletra menuda sobre fons fosc. És el tan lloat disseny, que no comunica res. La resta, els dimoniots que troben la casa neta, pintada i lluent. Ara bé, tot el conjunt es pot considerar com una obra d’art modern, digna de ser exhibida al museu. Qui sap si guanyaria una medalla i tot, perquè dissenyadors i crítics contemporanis combreguen amb un pa com unes hòsties.

*

Fotos d’OX.

3 comentaris:

Josep Gironès Descarrega ha dit...

Poca broma amb el disseny! Si assegures que no el comprens quedaràs al marge de les tendències, i ja saps que la singularitat té un alt preu.

Montse ha dit...

no em parlis de diables, avui, Olga, que ahir vaig sentir cantar Mephistopheles i em vaig quedar embadalida ;)

A banda de dimonis, hi ha dissenys que... (em sembla que val més que calli, que puc sortir mal parada)

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

En un article que encara tinc inèdit, parlo, tot fent broma, d'aquells anònims d'abans, papers amb lletres enganxades una per una i que a vegades fan bonic i tot. Suggereixo un museu per aquests anònims manufacturats, ja que ara el que està de moda són els anònims virtuals.
En aquest museu dels horrors alguns dissenys com els que presentes també hi tindrien cabuda...