"EL VIENTO PARÁCLITO"


*
Avui que encara estem sota l’òrbita del Paràclit o Paraclet, recomano ferventment un llibre de feliç lectura per totes les informacions que conté. Estic segura que, com a bons lectors, una obra o altra de Michel Tournier (París 1924) haureu llegit: “La llàgrima d’or”, “Els meteors”, “Divendres o els llimbs del Pacífic”, “El rei dels verns” (Premi Goncourt).... Un gran escriptor francès que faria de lectura obligada en alguna de les seves obres, però que em temo que la majoria de la gent ignora.

“El viento Paráclito”(Alfaguara/Literaturas) és interessant pel contingut i per la intenció. És la biografia intel·lectual de l’autor; la visita que torna a fer de més gran als llocs on va localitzar les seves obres, sobretot “El rei dels verns” ( Proa), i que implica un coneixement personal dels temps nazis i de l’educació dels seus joves als castells bàltics. Explica al llibre la gestació de les seves obres i, per al novel·listes i lectors empedreïts que busquen el plaer de la lectura, saber com l’autor idea, embasta, dóna lloc i cos als seus arguments resulta altament atractiu.
*
*

4 comentaris:

Josep Gironès Descarrega ha dit...

Em declaro ignorant esfèric de l’obra d’en Michel Tournier, però faré bo el teu consell i llegiré algun dels llibres que recomanes.

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

Anoto amb cura el títol d'aquest llibre de Tournier, que llegiré ben de grat, gràcies per la recomanació.

Sílvia Tarragó Castrillón ha dit...

Jo em vaig llegir fa una pila d'anys "Gaspar, Melchor y Baltasar" i em va fascinar. El vaig trobar molt original. Però, per misteris de la vida, he tornat a llegir cap altre llibre seu. En prenc nota!

Joan Josep Tamburini ha dit...

També em declaro ignorant. O sigue que, tindré "d'aller a la recherche du temps perdu", i llegir alguna cosa d'aquest autor. Gràcies per la informació. Una abraçada: Joan Josep