ELS CANSATS

ELS CANSATS
*
23-10-13
*
“296 - ... el que tinc sobretot és cansament, i aquell desassossec que és bessó del cansament quan aquest no té altra raó de ser sinó el fet d’existir. Tinc un íntim recel dels gestos que he d’esbossar, una timidesa intel·lectual de les paraules per dir. Tot em sembla anticipadament frustrat.
“ El tedi insuportable de totes aquestes cares, estúpides d’intel·ligència o bé faltades, grotesques fins a la nàusea per felices o dissortades, horroroses perquè existeixen, marea separada de les coses vives que em són alienes... “ (¿1932?) Fernando Pessoa, LlIBRE DEL DESASSOSSEC.
Així aquesta Venus d’Arístide Maillol, reflex fidel de les paraules de Pessoa i del meu pensament ara, a mig matí. Tots tres, Pessoa, la venus i jo, d’acord en tot segons les nostres fidedignes expressions, provarem de fer el cafè (servir-nos, beure’ns el cafè) de mig matí, mirant de conjurar el cansament i el tedi.
*

Collage d’OX sobre una escultura d’A. Maillol.

8 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

Vinga un cafè també per a mi... si us plau, per conjurar que no quedi... que bona falta ens fa...

novesflors ha dit...

M'apunte al café i al conjur.

Maria Dolors Giral ha dit...

Que sigui això un conjur que faci que molt aviat ens el prenguem juntes i ens coneguem, d'a prop d'una vegada.

M. Roser ha dit...

Penso que el cansament ens afecta a tots, quan treballem més del compte, és involuntari, però contra el tedi, hem de lluitar, buscant coses que ens alegrin una mica la vida, l'hem de combatre com sigui...
Bona nit, Olga.

Unknown ha dit...

Acabo d'arribar de Barcelona i en el metro he pensat en Fernando Pessoa i en LLibre del desassossec. Quines coses!. Penso com ell i tu. No em sabria morir però sento una estranya ansietat que me la dóna el viure.
Salut, Olga. Molta salut!

Relatus ha dit...

Paraules que fan pensar. Però podrem amb ells, tant amb el cansament com amb el tedi

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

"Els cansats fan la feina", deia el meu pare, segons la dita popular. Santornem-hi, doncs, després de fer el cafetó...

Josep Gironès Descarrega ha dit...

L'existència necessita d'energia, però de vegades notem que ens quedem sense i ens trobem fluixos. Tanmateix, el sol fet de poder constatar-ho ens demostra que estem ben vius.