L'OU I LA POLTRONA


16-8-12

*

L’OU I LA POLTRONA

*

En política, un ou i una poltrona lliguen, són una realitat exacta, comprovable.

Ens hem acostumat al llenguatge que diu: un parell d’ous; dos ous aferrats (o ferrats, depèn); una truita de dos ous; aquell (o aquella) té un bon parell d’ous; etc. etc.

La desgraciada realitat que patim fa molts anys ens fa veure que als polítics els falta un ou, per no dir dos. Si tinguessin o fessin servir dos ous, un parell d’ous, el país aniria d’altra manera.

No solament als polítics en exercici els falta un ou (o dos): a la població també. Ara ho comprovem més bé que mai: grans manifestacions que fan cap a l’aigüera.

Mentre els polítics tinguin un ou i una poltrona, hi haurà lluita interessada només en la poltrona (dita vulgarment menjadora).

M’agradaria comprovar com aniria el país si es treballés amb dos ous, cosa que fins ara no s’ha intentat.

La poltrona la tinc avorrida des que en els meus llunyans inicis literaris, un corrector em va posar “poltrona” en comptes de butaca, i així va sortir editat. L’enrabiada va ser gran, a causa de la meva inexperiència. Però a casa no tenim poltrones, sinó butaques, i des de llavors odio la paraula.

Poltrona va associada a política, a la política de només un ou.

*

Collage postal d’OX

8 comentaris:

El porquet ha dit...

D'un ou, i jo encara diria més (com diria aquell Dupont... o Dupond), passat per aigua.

Helena Bonals ha dit...

Una butaca és símbol de confort. Però una menjadora és una altra cosa.

Nuesa Literària ha dit...

A mi, Poltrona, m'agrada, perquè em recorda al Tortell Poltrona, el pallasso, que a diferència dels polítics, em fa riure; i riure avui dia és força necessari.

Oliva ha dit...

OUS?....UN PARELL, SI QUE HAN TENEN PER COBRAR EL 25%.

miquel ha dit...

M'han assegurat que alguns tenen l'altre ou, dur, al lloc on abans tenien un simulacre de cervell. Tot pot ser.

M. Roser ha dit...

És clar que només n'utilitzen un, com que la gallineta ha tornat a dir que no vol pondre cap més ou, s'han de racionar...

Maria Dolors Giral ha dit...

És nart de màgia poder fer tan gran truita i seguir amb l'ou sense trencar a la poltrona.

Maria Dolors Giral ha dit...

És nart de màgia poder fer tan gran truita i seguir amb l'ou sense trencar a la poltrona.