LLETRES I CIÈNCIES DE JUDES

24/25-3-12


*

LLETRES I CIÈNCIES DE JUDES

*

Que es pot imitar l’escriptura d’algú, és tan cert com que existeix el sol, per bé o per mal, mai per indiferència. Com que s’acosta Setmana Santa, temps de traïcions, em sembla apropiat escriure el que segueix.

Llegeixo avui al diari que la grafologia és una ciència i que “permet identificar l’autor de notes anònimes o signatures falses.” Mentida alta com l’Empire State. Una severa i bufada professora universitària va pagar, deia ella, una quantitat elevada a un “científic” d’aquests, “de Barcelona”, afegia per doblar l’efecte, per afirmar que la meva lletra era la d’un anònim enviat als seus pares amb intenció de ferir. Em va amenaçar que si es repetia, em portaria a judici. També em va acusar de trucar repetidament de nit als seus pares fent soroll de tecles d’escriure. D’això fa uns quants anys i no n’he sabut res més. El mal que em va fer, profund, mai no ha estat reparat. Ella, no cal dir-ho, ha desaparegut del meu espai visual.

No és qualsevol. Formava part del grup que durant 25 anys ens vam reunir a casa per parlar de poesia. Ella, com els altres, va sopar a casa a cada trobada, i dinar algunes vegades a muntanya. Hoste convidada, es diria que em va trair a la taula, com Judas.

No sé qui va escriure l’anònim ni qui trucava. No sé si va ser certa la consulta al grafòleg. Només que avui, quan llegia al diari “La ciència d’un grafòleg”, no m’he sabut estar de dubtar-ne, i molt, pel dolor que em van causar la mala professora i el mal grafòleg amb la seva acusació mentidera.

*

“La carta”, de Jean Baptiste Siméon Chardin (París, 1699-1779)

3 comentaris:

Pilar ha dit...

Segur que penja de la branca d'una figuera, com un pèndol, Ella. Tot sentint el so del temps...Tic tac, tic, tac...

cantireta ha dit...

Mala persona. Que escrigui amb els peus embenats, doncs, i calli si no ha de dir res interessant. Quin ràbia em faria!!

M. Roser ha dit...

Ostres Olga, devies passar-ho força malament i més, pel fet de ser una persona que formava part del mateix cercle literari...
La grafologia no és pas una ciència exacte, ja que és fàcil falsificar una signatura...Segons diuen, els falsificadors les copien a l'inrevés( cap per avall), per no deixar-se influenciar per les lletres, d'aquesta manera les reprodueixen com un dibuix i surten molt més exactes...
Tu pensa que us va provocar molèsties, però ella va demostrar
molt poca qualitat com a persona...