HISTÒRIES DE PRÍNCEPS - 2








*

27-4-11

*

El juliol del 1986, mentre el transatlàntic QE2 feia milles o nusos per l'Atlàntic camí d'Amèrica, es van casar el príncep Andrew de York amb Sarah Ferguson. Com que el Queen era un barco anglès ( on solament es parlava anglès ), hi va haver festa grossa. Ja se sap que en un casament s'admiren el vestit de la núvia i el banquet.


El banquet solemne que es va servir al transatlàntic l'exposo aquí en dues pàgines. La portada, en color plata i amb borles, va sortir al post d'ahir. Els menús de cada dia eren vistosos portafolis de cartolina amb els fulls dins, per record dels passatgers.

Aquí teniu el banquet de noces, per si algú a casa seva el vol repetir, ara que es casa un altre príncep de la família Windsor, Guillem, amb la riallera Kate Middleton. Per això escric aquestes línies.


Mentrestant, l'escriptora també celebrava una festa privada. Aquesta autora té el costum de batejar cadascun dels seus llibres: Els aboca xampany pel llom en una cerimònia ritual. En ruta, va voler presentar Zona Marítima en societat, amb el capità fent de padrí. El capità, gentil i somrient, va oferir el xampany i aquí ens teniu immortalitzant l'acte.

A la fotografia també porto, a més, un llibre publicitari de la casa Cunard de l'any 1929, de quan el meu avi Gustau era consignatari de vaixells; vaig explicar al capità la relació de llibre i viatge. Però aquesta és tota una altra història.

*

Continuarà.

*

Dedico a les Montserrats una línia extreta del Virolai: "Alba naixent d'estrelles coronada."

*




6 comentaris:

M. Roser ha dit...

Una bona foto per l'àlbum dels records. Déu ni do l'alçada del capità.
Jo per molt reial que sigui el menú hauria passat força gana, per l'anglès...
Ui, alcohol a uns nadons, no sé, no sé...després els teus llibres faran el "botellòn" a la biblioteca.
Petons i fins el proper capítol,
M. Roser

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

Molt bonic, aquest ritual de batejar els llibres amb xampany!

Josep Gironès Descarrega ha dit...

Bons viatges que feu, que us omplen el viatge principal, per la vida.

El porquet ha dit...

Us vau posar les botes!

No havia sentit mai això de batejar els llibres amb xampany... però després no queden un pèl enganxosos??? :p

Montse ha dit...

Oooooooostres! quina passada, olga! m'ha encantat això de batejar els llibres amb xampany... el dia que un editor agosarat em publiqui alguna cosa "meva i prou" faré el mateix i també brindaré per tu, per donar-me la idea!

I moltes gràcies per la part que em toca... d'això del Virolai, vull dir!

Clidice ha dit...

Em prenc, tard, la part que em toca del Virolai, gràcies :)