MOSCA, MOSQUIT...

*
A més dels polítics, s'ha anunciat l'arribada al Camp de Tarragona del Mosquit Tigre i de la Mosca Negra, que és la seva parella de ball.

Mireu-los com ballen, satisfets, perquè saben que ens xuclaran la sang, ens mossegaran o cosa desagradable per l'estil.

Jo ja he preparat la casa per rebre'ls. Avui mateix, el Joan Torrell, de la Torre de Fontaubella, m'ha portat uns clavells preciosos dels d'abans, dels que fan olor, i els he repartit per les habitacions. Per quan arribin la Mosca Tigre i el Mosquit Negre. És una mutació i es canvien les tonalitats i els noms. Trobo que hi falta l'Aranya Roja, per obtenir un contrast de colors.

Perquè si el Mosquit Tigre és groc i l'Aranya Roja, encara podríem fer alguna bandera. Llavors hi ha el contrapunt del negre, que és el símbol feixista. I tenim tot el quadre polític.
*
*
*

2 comentaris:

Israel Clarà (La figa del Papiol) ha dit...

Estimada Olga, aquesta nit que m'han picat un parell de mosquits m'he llevat per escriure el darrer poema que tanca el meu llibre en italià. Te'l deixo aquí en la seva versió original i la traducció, perquè el puguem compartir. Un petó ben fort!


SEGRETO

Tu sei come una lama di coltello
inchiodata nel cuore della rosa,
giumella che accoglie delle lune
che sciolgono le nuvole nel vento.
La morte è questo scopo irraggiungibile.
Cosí è la vita e non lo sapevamo
quando volemmo scatenar tempesta.


SECRET

Tu ets com una fulla de ganivet
clavada en el cor de la rosa,
almosta que acull llunes
que desfan els núvols en el vent.
La mort és aquesta fita inassolible.
Així és la vida i no ho sabíem
quan vam voler desencadenar tempesta.

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

M'han agradat molt les metàfores insectívoles que has emprat per descriure el nostre panorama polític.
Baixant a peu de carrer, a mi em mosquit tigre m'ha picat més d'una vegada i em deixa unes rondaxes vermelles que em duren dies!