"VUELVO AL SUR..."

“VUELVO AL SUR...”
*
21-10-12
*
Com m’agrada, contemplar les ràpides formacions d’aus migratòries que segueixen la costa en direcció al sud... Ben organitzades, ben guiades, extenses, generalment fosques, tan alienes a la meva presència ínfima que les admira.
      “Vuelvo al sur, / como se vuelve siempre al amor ...”, fa el tango Piazzolla que també pren el cor en apassionades migracions.
      El sud austral de Piazzolla no és el meu. Jo, des d’aquí, aniria al nord, que no seria el seu. Per això quan, passades les calors i secades inclements i la mort dels boscos,  tornin les aus veloces i jo intenti mirar-les amb els prismàtics sense aconseguir saber mai quines són, s’emportaran un bocí del meu cor cap als nords abrigats de pell flonja i fusta olorosa.
      Però avui, mentre preníem cafè a la placeta de Sant Joan, també dita Mitja Lluna, a prop del port, de sobte en alçar els ulls he vist la migració entre la creu de l’espadanya i els núvols de tempesta trencats. I he somrigut amb nostàlgia.
*

3 comentaris:

El porquet ha dit...

Potser a vegades, ni que sigui inconscientment, voldríem evadir-nos de tot i volar amb elles, formant en estol perfecte, cap a nous països, noves terres, nous viatges i noves aventures.

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

El món va passant, i nosaltres amb ell, amb la diferència que, tal vegada, o això creiem, en tenim consciència,

M. Roser ha dit...

Bonica l'estampa de les aus migratòries , que marxen en formació.
Però no m'agradaria fer com elles que
se salten la tardor i l'els dies clars de l'hivernada...
Petonets.