L'ESCRIPTOR DELS OUS


*
Vet aquí l'escriptor de raça: despullat però amb ous suficients per resistir el que calgui.
*
¿L'ampolla? A vegades cal i altres no, però pels amics a qualsevol hora, com diu el rellotge de sol.
*
Si l'escriptor és jove, pot anar a pit descobert. L'uniforme d'escriptor jove és preceptiu: espitregat. Si és jove i conegut, encara més. Els altres només són imitadors.
*
L'escriptor premiat avui dia es pot permetre comprar llibres d'antiquari. Anys enrere no, o no tant.
*
Els llibres pesen. No vull dir que siguin pesats, encara que en alguns llocs els venguin a pes.
*
El pes de la pròpia literatura sobre el cap no respon a reconeixement de mèrits. No és acumulativa. N'hi ha que amb un sol llibre han guanyat pes. Públic, vull dir. L'anàlisi d'aquests fenomens porta complicaciona que ara no són del cas.
*
Parlo només de bona literatura. ¿I amb quin criteri defineixes la bona?, em pot demanar algú. Doncs amb més bon criteri que alguns crítics i mandarins culturals: amb el d'escriptora de raça.
*
Hem baixat d'Andorra. Un nou Premi Ramon LLull. Felicitats, perquè el premi és substanciós. Ja el tinc de quan era més modest, i em va fer feliç. Com que cal ser agraït sempre, s'ha de reconèixer que les instituciuons d'aquí i d'allà fan una bona obra quan permeten que alguns escriptors més, del rovell de l'ou, puguin menjar calent i saborós un parell de dies.
*
Hi ha els que diuen pestes del país però hi tornen. Hi acudeixen dos "Nobelables", dels que van vestits, i l'un és que el malparla. ¿Per què repeteix, em pregunto? ¿No té prou personalitat?
*
Que la glòria literària ens il·lumini sempre. Així sia.
*
*
*
L'escriptor dels ous. Collage d'O. X.

4 comentaris:

Israel Clarà (La figa del Papiol) ha dit...

Ous, rovell de l'ou, esclafada d'ous, tocada d'ous, ous escaldats, ous ferrats, ous al forn amb xoriço que ara no puc menjar... Aquests són els escriptors d'avui dia. La bona literatura, estimada Olga, és la que es digereix i no engreixa. Com la teva. És de les úniques que són compatibles amb el meu règim actual. Petons.

obat herbal bronkitis ha dit...

dolors, perquè no s'enganxéssin vaig posar un bon raig d'oli a l'aigua i després d'escórre'ls els vaig estendre sobre un drap, com la pasta dels canelons.

muara farma ha dit...

és la que es digereix i no engreixa. Com la teva. És de les úniques que són compatibles amb el meu règim actual

obat herbal fistula ani ha dit...

awaited next article
obat herbal fistula ani