VIATGES I BLOCS


*
Apunts de viatge de tota mena, escrits, dibuixats, llegits, viscuts en el mateix camí que fem.
A bord del Queen Elizabeth II vaig escriure la novel·la "Mar de fons", editat per Planeta. En l'autocar que ens portava a Alemanya en un remota Setmana Santa, "Els companys", que em va guanyar un premi de la revista "El Ciervo". Després es va reeditar amb el nom de "El sol a les vinyes", publicat per Òmicron. Pels camps de França encara no havien brostat les fulles, i les garses ja preparaven els nius portant branquillons. Just al moment d'encetar la primavera Jesús moria, quan tot incita a la vida. És el sentit d'aquest llibre.
En l'autocar a Escòcia vaig escriure "La muralla", els poemes de Tarragona, editats per Columna sèrie Àuria. En un autocar de no recordo quin viatge llunyà a terres més properes vaig escriure un conte que em va guanyar un premi a Astúries. Convocaven "Relatos de la mar", i em vaig dir: són els meus. I vaig guanyar el segon premi; el primer era en asturià. És publicat en un bonic volum.
Viatgeu, amics, feu-vos el vostre racó de lectura i escriptura. Un bloquet, un apunt, la conversa amb el veí de seient... tot va bé per tenir un record tridimensional.
*
*
*
Apunts del quadern de viatge d'O.X.

2 comentaris:

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

Participo d'aquesta aventura... Quan viatjo porto un quadernet que càpiga a la bossa, que no pesi, que sigui manejable. Hi faig anotacions curtes, a vegades una sola paraula, algunes vegades acompanyada d'un color, d'un olor, el relat en una frase d'una atmosfera. Quan arribo a casa desenvolupo el tema a partir d'aquest lligam. Els meus llibres de 'viatges' parteixen d'aquests apunts.

M VICTORIA GIRONES PUÑET ha dit...

Parlant de viatges, aquesta nit un bloc de viatges en català ha guanyat el premi al millor blog en parla no anglesa.

http://lavoltadels25.cat/