NAUFRAGI

*
Ahir a la tarda vaig "alliberar" un llibre. Vol dir deixar-lo en un lloc perquè algú altre l'agafi. No era un llibre escrit per mi, però pel cas era el mateix: el vaig deixar en un banc de la Rambla.

Quan vam tornar a casa, hora i mitja després, dos nens d'uns deu anys, amb uniforme de col·legi privat i bicicleta, jugaven a la basseta de davant de casa, la del nen amb l'oca. M'hi vaig fixar bé i feien nedar el llibre que jo havia deixat al banc. Naturalment, el llibre estava fet una merda.

Els vaig renyar des de la finestra. "Deixeu-lo al parterre, que s'eixugui", vaig acabar. Ells en feien mofa. Mala premonició pels llibres. Al cap d'una estona el llibre ja no hi era. Potser l'havien fet servir per eixugar el cul d'algun dels gossos que embruten el Passeig.

Aquest Sant Jordi de l'estampa el vaig comprar a l'església de l'Esperit Sant, de Sant Petersburg, un matí quan unes dones devotes feinejaven. Tot era claror i serenitat. Jo estava contenta, i sant Jordi ens unia.

Pregària d'avui: "Sant Jordi, fes que els llibres no naufraguin".

*
*
*
Sant Jordi. Estampa d'O. X.

4 comentaris:

Montse ha dit...

Amén!

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

No obstant els naufragis... Que el bon cavaller Sant Jordi protegeixi l'esperit dels llibres!
Que tinguis una bona Diada, amiga.

M VICTORIA GIRONES PUÑET ha dit...

Ho sento!!!!!!!!!!!!111

Staffa17 ha dit...

ets molt fea