BIBLIOTECA AL LAVABO


BIBLIOTECA AL LAVABO

*

17-4-13

*

La biblioteca del meu lavabo és eclèctica. Dic meu perquè a la porta hi posa DONES, i a casa som un home i una dona. A cadascú el seu i els llibres al meu.

            Veureu: hi ha 25 volums d’Alianza 100, una magnífica col·lecció amb obres de Chéjov, Rilke, Ferrater i Móra, Bioy Casares, Rulfo, Borges, Gracián, Paz, etc. A la banda esquerra de la pila hi ha un bell volum en tela rosa, GUIA DE LA MUJER CRISTIANA, de P. Schlitter. A la dreta, HIGIENE DEL ALMA, de Feuchtersleben. A l’extrem esquerre segons mirem, hi ha una bonica i curiosa col·lecció que va editar Destino amb obres de Mark Twain, Woodehouse, i altres. Sobre la pila, un preciós volum, EN COMPAÑÍA DE GENIOS-MEMORIAS DE UNA LIBRERA DE NUEVA YORK, de Frances Stelhoff al Gotham Book Mart, Carrer 46 Oest, 128; mostra selecta de l’entusiasme d’una llibretera i les interessants visites que va rebre la llibreria, on es feien festes i se celebrava la bona literatura.

            A la dreta hi ha llibres més reforçats, com EL DESAFÍO MUNDIAL, del celebrat J. J. Servan-Schreiber, lligat al clan Kennedy per família. DICCIONARI GENERAL D’HERÀLDICA, d’Armand de Fluvià. LA CONSCIÈNCIA DE L’ABSOLUT, de Fichte,  a cura de Salvi Turró. I alguna coseta més. Entremig, espelmes per si falla la llum. Tenint també en compte que la meva mare sempre deia que de llum no en calia, al lloc, “porque el ojo es ciego y no ve”. Així i tot, ¿considereu que és una bona biblioteca base per passar l’estona? ¿Per polir-se? ¿Per entrar i sortir, com se sol fer a les biblioteques?

*

           

14 comentaris:

Helena Bonals ha dit...

Si estàs tan colgada de llibres que no t'hi caben... Són molt profunds, però!

Joan Josep Tamburini ha dit...

El meu germà s'hi passaba hores llegint al lavabo. Trucaves i deia que ja estava, però res...O sigui que a mi em va agafar alèrgia a llegir al lavabo. Vaig per feina...Una abraçada: Joan Josep

Galionar ha dit...

Com ve a dir el Joan, tot això t'ho pots permetre perquè no hi ha ningú més darrere la porta fent cua! Amb tot, compte, que un prestigiós metge va avisar que el costum de llegir asseguts al vàter és un perill important per a l'aparició les "morenes"...
Una abraçada.

Salvador Macip ha dit...

Un lavabo molt ben assortit! Més que una estona t'hi pots passar mesos sencers. No sé si és millor reservar-los per un lloc més còmode...

miquel ha dit...

Això és un lavabo, i no el que tinc a casa, que m'exigeix desplaçaments constants. Fins i tot m'has fet venir ganes de fer-te una visita a la paradeta per sant Jordi.
No facis cas a Galionar... que les mediterranis bé som morenos

cantireta ha dit...

Ais... m'agradaria tenir un lavabo aixines.... de poc transitat per poder llegir més!

:0)

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

Fantàstic! La col.lecció em sembla excel.lent. Canviar-la? No sé. Els llibres acostumen a llegir-se segons el moment, de manera que avui aquest, demà l'altre... I rellegir, no ens oblidem que hi ha llibres que volen relectures...

Salvador Macip ha dit...

No sé si val la pena muntar-se el piset al lavabo i fer-hi vida, però sí que la idea dóna per un conte. Si mai l'escrius, fes-me sortir als agraïments! O afegeix un dels meus llibres a la pila de lectures cèlebres i il·lustres de lavabo i ja em donaré per ben pagat :)

Josep Gironès Descarrega ha dit...

Hi ha feines per les que cal temps i assossec. La lectura n'és una i l'altra és l'altra. Entesos?

Anònim ha dit...

Trobo que està ben assortida (trobo a faltar els dominicals dels diaris).

Però els volums que em semblen intrigants són GUIA DE LA MUJER CRISTIANA, de P. Schlitter, i HIGIENE DEL ALMA, de Feuchtersleben. El primer, tan a prop de la banyera, m'encongeix l'ànima; i el segon, em fa pensar que alguna cosa no faig bé amb la meva higiene.

El detall de les espelmes em sembla encantador. M'has fet pensar en quan havíem de canviar els ploms.

Relatus ha dit...

Els llibres, no els he llegit però penso que és una bona idea tenir una biblioteca al lavabo. Res millor per crear un ambient relaxat...

Camil.la Pérez Salvà ha dit...

Pel que veig a les teves imatges, armari dels records, lavabo, deus ser ordenadíssima i detallista, m'agrada.
Jo també hi llegeixo al lavabo, però primer passo per la "biblioteca" a fer el préstec, alguns s'hi queden unes hores, d'altres setmanes, de vegades n'hi ha un, o tres... però hi tinc el costum.

M. Roser ha dit...

Caram, que original, un lavabo-biblioteca...Ves per on, és un lloc que no em motiva per llegir!

Maria Dolors Giral ha dit...

Ves per on això s'ha convertit en un recull de declaració d'intencions. Podria crear-se una comissió (cobrant, naturalment) que en fes l'estudi i en tragués conseqüències i les fés sortir als diaris. I/O escriure un tractat d'antropologia higiènica.