LA FILLA DEL REI MORO

23-4-12


*

LA FILLA DEL REI MORO -A Jordi Dorca-

(Cançoneta cantada en forma de romanço)

*

“Tres passos n’he fet en terra / no sé el rei si em dirà res.

Aquí vinc a la conversa, / la conversa del rei moro:

“ De las tres hijas que tiene, / si me quiere dar la una”

“Ni la una ni la otra / no las tengo para dar,

“del pan blanco que yo como / ellas también comerán.”



“Jo me’n vaig ben descontenta / cap al palacio del rei.”

“Torni, torni, Escudela, / la més maca li daré,

“la més maca i la més linda, / la més linda de les tres.”



“Estarà ben governada, / en cadira d’or sentada,

“dormirà als braços del rei.”

“¡Adiós, perla i clavell...!

*

Notes: El rei moro és bilingüe, potser era de la Franja.

Escudela deu ser una mena d’ambaixador o enviat, però no sé realment qui és.

No sé si és aquest el títol de la cançó.

La reina mora és la de Tarragona i algú li alça les faldilles de manera irreverent.

El doctor J. M. Pujol, de la URV, em va dir que una cançó semblant també existia a Anglaterra, i podia ser que l’haguessin passada des d’aquí viatgers o marxants.

La cantava la meva àvia, nascuda el 1885, i l’havia apresa quan ella era nena.

Foto de cartell publicitari.

*

Bon sant Jordi. Vaig a la ràdio, a la tv (local), a la recepció de l’Ajuntament i a tres signatures de llibres (¡ups!). Demà, dia del gos.

15 comentaris:

El porquet ha dit...

T'anava a dir que m'encuriosia aquesta barreja de llengües... però apuntes una possible solució al misteri!

Que passis una molt bona Diada, Olga. Segur que estaràs molt ben acompanyada de l'escalf de la gent de Tarragona!

Clidice ha dit...

Que tinguis un fantàstic dia de signatures i reconeixement Olga! :)

Josep Gironès Descarrega ha dit...

Que tot vagi molt bé!

Helena Bonals ha dit...

M'agrada molt de veure les recomanacions del teu llibre a la tele.

Maria Dolors Giral ha dit...

Bona diada

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

Més n'hi haguessin, de dies del gos, això voldria dir l'endemà de una gran festa... Que tinguis una bona Diada, amb el cor i el cap ple de llibres i roses...
Abraçades

Camil.la Pérez Salvà ha dit...

Bona diada i bon dia del gos!

Galionar ha dit...

Molt bon Sant Jordi, Olga! Gaudeix avui de tot el que puguis, que després ja te'n quedarà el record per alleugerir les tardes massa calmes.
Una abraçada!

miquel ha dit...

Bon Sant Jordi, Olga! I no firmis res que no vegis clar :-)

M. Roser ha dit...

Olga, ja s'ha acabat la diada, ara suposo que és l'hora de fer balanç de totes les coses i situacions agradables que deus haver viscut avui...Espero que te'n quedi un bon record.
Jo havia sentit una cançoneta amb el mateix títol, però la lletra
era una mica diferent...
Bona nit.

carina ha dit...

Tot i que ja és nit tancada, espero que hagis tingut una diada preciosa amb moltes signatures. Una abraçada

Lapsus calami ha dit...

Arribe tard, però felicitats pel dia d'avui, els llibres i les roses. Un petó.

GLÒRIA ha dit...

Els sants tenen vuitada i aquí estic jo per dir-te que espero que ens expliquis com has passat el dia. Estic segura que l'èxit t'ha acompanyat en tot moment.
La cançó té molt encant perquè destil·la segles i popularitat.

El porquet ha dit...

Bon dia Olga. Espero que passessis una molt bona Diada ahir.

Per a rematar-ho t'he deixat un petit regalet al meu blog. Res sense importància, només un detallet!

Jordi Dorca ha dit...

Ben agraït. I inundat!