¡COMPREU LLIBRES, CARAI!


*
5-12-10

*
A veure si us decidiu a comprar llibres, demanar-los al Pare Noel, als Reis, als tiets, als amants, als fills, a qui sigui. Sembla mentida que sigueu tan garrepes, i més aquestes festes.

La màquina trinxadora de llibres amenaça totes les editorials, en vol més, no en té prou, els devorarà tots. Tothom fa presentacions de llibres i poca gent els compra, i això és el que vol la màquina de fer pasta de paper. No tingueu por que les editorials donin els volums sobrers a les escoles, biblioteques o centres que en necessiten, això de cap manera: a trinxar, a pastar s’ha dit

Hem d’impedir el pas a la màquina trituradora. Ja sabem que hi ha llibres dolents, mitjans i bons, però al món hi ha d’haver de tot, i de persones també n’hi ha d’aquestes tres menes i no les triturem pas (o sí, perquè últimament hi ha molta estomacada i suïcidi ). ¡Ompliu les vostres parets i el vostre cervell, compreu llibres, carai!
*
Collage postal d’OX

13 comentaris:

Jesús M. Tibau ha dit...

un dels millors regals, apte per a totes les persones

Salvador Macip ha dit...

Totalment d'acord! (i també des del punt de vista egoïsta...)

Júlia ha dit...

La gent s'està mal acostumant, per una banda diu que no té lloc, passa com amb les persones, abans en una casa hi cabien vuit, nou, persones, però no teníem tresillos tan grans, és clar. Per l'altra, les biblioteques fan competència deslleial, ho tenen tot i sempre i nou.

Fa poc una bona amiga em va dir si li podia portar un dels meus llibres, que no el trobava i ja me'l pagaria. Una altra 'amiga' -suposo- li va dir, a davant meu:
-No cal que te'l compris pas, la meva cunyada ja el té i te'l pot passar!

Per sort la 'compradora exòtica' va insistir, he, he.

Helena Bonals ha dit...

Doncs sí, és el millor regal que es pot fer, i diuen que és un delicat elogi cap a l'altre, en considerar-lo digne d'aquest present.

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

Regalo molts llibres, i en compro molts per a mi d'amics, coneguts i desconeguts, i saludats de tota mena...
No tinc cap instint de possessió, només dels llibres, qu m'agrada molt tenir, llegir, rellegir...

Sandra D.Roig ha dit...

contundent, amb tota la raò del mon.
A casa emva el caga tió son contes, la resta de llibres son tots per mi!.
una abraçada.

Joan Josep Tamburini ha dit...

Ara que no ens escolta ningú, et diré un secret. Tots els diners que em donen cada mes són 50 euros. No em queixo, perquè moltes més coses assegurades. Doncs bé. Pràcticament el 100% els gasto en llibres. Una abraçada: Joan Josep

M VICTORIA GIRONES PUÑET ha dit...

Les editorials haurien de donar l'opció a adoptar aquests llibres abans de triturar-los.
Baixant els preus dels llibre facilitarien l'accès de més persones a les obres.
Els 20 € de cost d'un llibre de 200 pàgines son per financiar la destrucció, de molts llibres que no saben ni que existeixen.
Crec que és impossible rebre informació de tots els llibres que es publiquen.
Falta operacions de marketing literari, només ens informen dels llibres que publiquen els autors mediatics.
Les noves tecnologies permeten informar de forma continua de forma pràcticament gratuïta.
De totes maneres, el que si que tinc clar és que el millor regal és un llibre, ja que t'ajuda a conèixer autors i obres.

Josep Gironès Descarrega ha dit...

Als llibres hi ha una bona part de la saviesa universal i estan ben a l'abast de tothom que sap com ha d'engrandir el seu esperit.

Brian ha dit...

Bon apunt, a vore si la gent hi respon!
Natros vam contar l'any passat, i vam regalar 27 llibres ! entre natros, pares, nebots, i els nostres xiquets .... despres en tornar a l'academia on treballo, faig la tipica pregunta als joves "I, que us han portat?" i potser el 95% van dir que cap llibre!! No ho entenc. Jo de petit, em caia 4 o 5 llibres cada nadal, cada cumple, ...

Lale Mur ha dit...

Estic d'acord amb tu. Els llibres són els millor regals del món, i sempre han sigut. Però ara, els preus dels llibres a vegades no són assequibles per algunes persones i s'ha de tenir en compte. Han de baixar els preus per tal que tothom pugui comprar-los.
Per cert, vaig llegir el seu article a la Vanguardia el divendres passat. Molt bon article!

Calpurni ha dit...

Olga, després de llegir el teu post en compraré tres més dels que tenia pensat comprar per Nadal.
Salut.

Olga Xirinacs ha dit...

Estimats, jo també us diré un secret, que no sé a qui afavoreix... A mi sí, certament:
compro llibres nous i tinc en compte la temàtica que agrada a familiars i amics. Però...

Compro molts llibres de segona mà, que a vegades són tresorets a descobrir. Llàstima que no hi ha bones llibreries de vell a totes les poblacions. No vull dir d'antiquari, ep, que llavors és una especialitat lluny de l'abast de molts.
No. A Barcelona, per exemple, al carrer de la Canuda, a tocar de l'Ateneu, hi ha la llibreria Canuda on, al santuari interior us podeu passar hores en un silenci reverencial i trobar llibres a molt bon preu. Té sucursal al carrer Tallers. Aquestes llibreries i moltes altres, però segons veus autoritzades, la Canuda és on hi ha els millors preus.
També al carrer Aribau, prop de la Universitat, hi ha bones i selectes llibreries de segona mà, amb llibres a vegades nous de trinca i acabats d'editar, i no són "saldos", perquè a vegades només disposen d'un o dos exemplars (penso que els crítics i periodistes es deuen vendre els que els arriben de les editorials, perquè no en fan punyeter cas). Són meravelles ben enquadernades per pocs euros. Per exemple, vaig trobar en un sol volum enquadernat el conjunt de les Novel·les de Ferrara, de Giorgio Bassani, pròleg de P.P.Pasolini (Lumen, acabat de publicar). Em sembla que eren uns 10 euros.

I al mercadet de Tarragona mateix em vaig firar per un euro l'Arxipèlag Gulag, de Solshenitzin, que tenia com assignatura pendent. No diguem de contes per canalla, novel·les de misteri, etc. Ho dic pels que a vegades anem curts d'armilla i tenim el vici del llibre.

El preu... moltes vegades comentem que hi ha els estadis plens (concerts, futbol), el Passeig de Gràcia de nit, a tota "pijada", les carreteres, aeroports i restaurants plens, etc. I el preu d'un llibre és molt poc comparat amb aquestes despeses.
Ja en parlaré en algun post, perquè el tema és interessant del tot. Gràcies a vosaltres.