CARNAVAL DELS ANIMALS (amb perdó de Saint-Saëns)


CARNAVAL DELS ANIMALS (amb perdó de Saint- Saëns)

*

9-2-13

*

Després de comprar la fruita al mercat del Fòrum, ens acostem a la Plaça de l’Escorxador (Rectorat Universitat i voltants) per veure com es prepara la Baixada del Pajaritu (sic). Una música eixordadora colpeja l’aire i somou el paviment a ritme sincopat de martell acústic quinta essenciat, capaç de fer alçar els morts del recinte catedralici, dels vells cementiris adjacents i dels escorxats de la Plaça.

            Dins de la zona reservada i protegida amb bales de palla, li pregunto al guàrdia municipal si aquella música és de llei, perquè les normes de convivència ciutadana contemplen la mesura dels decibels, i aquesta els rebenta. M’agafa el braç per fer-se sentir i em diu que si haguessin de baixar la música “ no es podria fer res” (vol dir en general); i que si hi ha aquest volum mortal “és perquè els veïns se n’assabentin.” Gràcies, senyor, molt amable.

            Fugim i entrem al supermercat. Hi sol haver un vigilant amable i eficaç, que a vegades t’aconsella la compra. Un home de certa edat. Veig una disfressa de vaca corpulenta, amb les banyes blanques i dues taques també blanques al cul, d’on surt la cua: ¡és ell! Li dic: “¡home, avui va molt elegant, per darrere i per davant!” S’acosta, còmplice, i em diu, somrient: “sí, está bien, porque con el disfraz hoy ya he pillado a dos, que se llevaban cuchillos.” Bona estratègia, penso, sí senyor, llàstima que només valgui per pocs dies. Li agraeixo la confiança. Encara es pot petar la xerrada a les grans superfícies. Potser perquè aquesta és mitjana.

            Mentre fem el cafè, abans d’arribar a casa, miro el diari i hi apareix la cagada que vaig retratar, suculenta, sobre la gespa; la del post de fa pocs dies. La vaig enviar perquè som ‘smart city’ i que es noti. Però si compto els anys que fa que envio cagades en foto  l’Ajuntament, he de concloure que fa massa temps que som tan intel·ligents. Si les enviés en fresc farien el mateix efecte silenci. Així ens va, i en general, perquè dels fets petits es dedueixen els grans, i ara la bona gent estem de merda fins al coll. Ja se sap: la gallina de dalt caga la de baix, fa el refrany.

*

 

 

 

 

 

 

 

4 comentaris:

M. Roser ha dit...

Olga, això de la Baixada del Pajaritu, m'ha fet molt gràcia quan ho he vist per la tele, sembla que s'ho passaven d'allò més bé...Un divertiment força innocent.

L'excés de decibel·lis em sembla que és un mal endèmic de les festes de tots els pobles...Un dia vaig preguntar als nois que preparaven un concert de xim-pum, xim-pum si no els molestava estar a prop d'una música tan estrident...Em van contestar molt amablement, que ells es posaven taps...
Bon diumenge.

Montse ha dit...

Jo també ho he vist per la tele, això del Pajaritu.

Per les festes majors i festes en general, els taps els hauria de proporcionar el mateix Ajuntament, però ara, amb les retallades, ja se sap, no n'hi ha ni per taps!

I tu, Olga, de què et disfresses? ÔÔ

Fa una estona han sortit el meu fill petit amb dos amics, que anaven "de festa", que diuen ells, disfressats de... Déu! (recordes aquell Déu de la revista El jueves, amb l'ull damunt del cap i les sabatilles de quadros?)

m'he mort de riure!!! aix... gent jove, pa tou, que deia la meva iaia...

Helena Bonals ha dit...

"dels fets petits es dedueixen els grans", per fer pensar.

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

Estem en Carnaval, és clar que hi ha qui el vl viure tot l'any, ben disfressat.