CALENDARI


CALENDARI
*
31-1-16
*
El llibret folrat de roba fa 13X9 i aprofita un full de calendari de tot l’any amb la impressió tan feble que no s’hi podia veure ni anotar res. ¿Què en faré? Retallo i escric un poemet per cada mes: ni dies ni llunes, però sí algunes enyorances de temps que voldria tenir: núvols, aigua, alguna tempesta, poca cosa més.
*
 CALENDARI DE L’ANY (16)
*
Follet de gener
groc de llessamí,
el sol et pregunta
si vols venir amb mi.

Carícia mimosa,
núvol de febrer,
de tan lluminosa
ets somni lleuger.

Buf del vent de març
porta un núvol fosc
amb pluja abundosa
i un llamp tremolós.

Abril, gota d’aigua
que d’una en fas mil,
els ulls veuen perles
i el sol va per dins.

Maig de l’aigua en raig,
omple-me’n els ulls,
que de tant plorar,
ara els trobo buits.

Juny de blat, cap altre
toca l’infinit
dels camps del Vallès
quan hi cau la nit.

Juliol cargola fulles
al voltant dels albercocs,
resina dels ametllers
regalima a poc a poc.

Agost, llum torrada,
cap a la muntanya
creix una tempesta
de neu regalada.
                                                                                                                                         
Colors de setembre,
robins de magrana,
el raïm que esclata,
crec-crec d’avellanes.

L’octubre s’acosta
amb colors de mel,
s’amaga a la costa
i una barca el pren.

Novembre té capa
de núvols ponents:
tots els mesos dormen
sota el cel rogent.

I arriba desembre
que s’encén el crit
de Nadal que esclata
al pic de la nit.
*
Olga Xirinacs -16

21 comentaris:

Vicent Llémena i Jambet ha dit...

Jo, Olga, com que he nascut al maig tinc els ulls plens de llàgrimes, però de joia, de joia en veure que ja ha canviat el paradigma de la comunicació i no som només els poetes qui ens comuniquem no només telepàticament, sinó un munt de gent que s'hi afegeix, i no només telepàticament sinó amb un munt d'éssers estranys i nostrats, i amb eines que no són només la de la telepatia.

Gràcies Olga, tu i jo estem fent una amistat de la Nova Era, la que no només fa servir les paraules per a ajudar-se i estimar-se, sinó la fe en la comunicació que és també comunicació.

Bons poemes, excelents, no sé com pots quadrar connotativament i denotativa tot un munt de lletres, és un miracle, i la teua fortalesa i sensibilitat.

Gràcies novament, Olga i bon dia tingues.

Vicent

Joan Josep Tamburini ha dit...

Jo vaig neixer el gener. Osigui el sol em pregunta si vull anar amb ell. Una abraçada.

xavier pujol ha dit...

Olga, m'han agradat tant els 12 poemes, que he tingut la barra de fer-ne un altre.

L'aigua bé s'ho val,
fulls de calendari,
que vingui un regal
com d'aniversari.

fanal blau ha dit...

Per l'onze de maig,
sant Ponç ens du herbes.
L'Olga farà anys,
tindrem alegries.

De poc nivell, però amb molt carinyet.
M'agrada molt aquest calendari! Així que et seguiré llegint tot l'any! :)
Abraçada, estimada Olga.

Júlia ha dit...

Preciós calendari, el pas de l'any sempre inspira, és una roda que no s'atura mai.

Consol ha dit...

Un calendari fet a mà preciós. Amb el teu permís, escullo alguns versos per fer una entrada al meu bloc. Moltes gràcies, Olga.

Helena Bonals ha dit...

Preciós per dins i fora, aquest calendari! Més valen els teus versos que qualsevol imatge de les que es troben normalment en un calendari.

Galionar ha dit...

Maquíssim, Olga! Amb quatre versos has sabut dibuixar l'essència de cada mes.
Jo, com a setembrista, em quedo amb els robins de magrana.
Una forta abraçada!

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

La teva imaginació sí que no té fronteres... Quanta bellesa!

Carme Rosanas ha dit...

M'agrada aquest calendari embellit pels teus versos... M,agrada molt també, l'actitud teva que mostra aquesta activitat. Aprofitant el moment, la situació, l'objecte, per gaidir més i compartir.

Oliva ha dit...

...I ELS DIES PASSAN,AMB SENÇILLESA I AMOR.

August G. i Orri ha dit...

Amb un calendari així, Olga, és un plaer veure passar el temps mentre gaudim dels teus mots, sempre tan escaients…
Jo, com a bon nascut al gener, li demano al sol que em vingui a veure i m'escalfi la pell.
Amb el teu permís prendre alguns d'aquests versos per a il·luminar el meu any al meu blog.
Una abraçada!

M. Roser ha dit...

Ets una dona ben aprofitadora Olga i amb gràcia...
M'encanta aquest calendari el trobo preciós i molt imaginatiu. De seguida he buscat el mes d'octubre i amb el teu permís l'he fet una mica meu:

El mes d'octubre
té color de mel,
i al mar, prop la barca,
si emmiralla el cel.

Molts petonets, Olga.

Pellapell ha dit...

És molt bonic, hi ha tanta bellesa al teu interior que contagia tot quant fas. Un petonet!

Unknown ha dit...

Converteixes l'objecte en art i, per si no n'hi ha prou, respires dolços versos.

Un petó, Olga.

Josep Gironès Descarrega ha dit...

Quin calendari més poètic!, I tant ben posat.

Maria Dolors Giral ha dit...

Quina flaire, el eu temps. És per tancar els ulls, fer Mmmm... i acabar amb un petó. Gràcies Olga per tot el que ens dones.

novesflors ha dit...

Quina meravella! Olga, et demane permís per reproduir aquests poemets al meu blog (tal com vaig fer amb els de Martí i Pol), cadascun al seu mes corresponent (tot i que per a gener ja he arribat tard). Si em dónes permís... m'encantaria, així podríem gaudir-los, assaborir-los un a un al llarg de tot l'any. Ja em diràs alguna cosa.

Anònim ha dit...

Quina meravella de poemari, de calendari, obra d'art, artesania del cor. Ets única Olga!
Em quedo amb els albercocs i les ametlles que m'agraden tant!
Una abraçada de les Ex-libris ;-)
Jacqueline

Clidice ha dit...

Amb un calendari així ningú no pot témer l'any. Un bon 2016 admirada Olga!

Cornèlia Abril ha dit...

Sempre és un plaer, Olga, llegir-te. I més, quan ens regales les teves paraules, amb generositat infinita. Que tinguis una bona, boníssima recuperació, ja queda menys!

Les vuit ànimes de Cornèlia Abril.