10 . 10 . 10




*
10.10.10
*
Octubre fa deu dies. L’any fa deu mesos. El segle fa deu anys. ¡¡¡FELICITATS!!! Fa cent anys el 10 del 10 del 10 queia en dilluns A casa tenim l’almanac Bailly-Bailliere des de finals del 1800 fins cap al 1930. L’avi Gustau se’l comprava. Són llibres de 80 pàgines. Curioses les històries que s’hi expliquen, i l’evolució social. Entre altres esdeveniments hi ha l’enfonsament del Titànic. I el canvi d’uniformes de l’Exèrcit, com es pot veure a la reproducció.
*
Arxiu familiar.
*

5 comentaris:

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

La xifra suma 3: trinitats, trimurtis, triangles...

Joan Josep Tamburini ha dit...

Quan era petit m'agradaba mirar i remirar la biblioteca de la meva avia. L'avi va morir l'any que jo vaig neixer. No sé que s'han fet d'aquests llibres. Ells i el meu pare, que va saber donar-me cada cop el llibre adequat, són els responsables del meu amor pels llibres. Una abraçada: Joan Josep

Jesús M. Tibau ha dit...

que tingueu un bon dia 10, passat per aigua, sembla. A Tortosa ja plou

Israel Clarà (La figa del Papiol) ha dit...

Estimada Olga, bonic dia 10 del 10 del 10, amb pluja de fons, com ens agraden als poetes els dies de tardor. Encendrem llànties i espelmes també per celebrar l'esdeveniment, mentre plourà sobre el món i els palaus, i nosaltres serem poesia. Molts petons!

Montse ha dit...

Olga, demà faig anys (si vols que et digui quants, no tinc inconvenient: 57)

Estem esperant el nostre segon nét, podria néixer avui i seria una data ben marcada! o demà i també seria una data ben marcada, el mateix dia que la seva àvia!

Per què et dic tot això, ara i aquí? nusé! m'ha sortit, arran del teu post 10-10-10.

M'agrada molt el vostre arxiu familiar, m'hi trobo, remenant calaixos i mirant-ho tot, encuriosida i meravellada. Sort que ens ho expliques amb tanta claredat!

I com diu Israel Clarà, fins i tot els poetes que no sabem fer poesia, estem enamorats de la tardor.

Molt bon diumenge plijós, ventós i entemporalat (m'acabo d'inventar una paraula)