BE S'HA DE PIXAR EN ALGUN LLOC


BÉ S’HA DE PIXAR EN ALGUN LLOC
*
17-8-17
*
Tal com preveia, aquest primer estiu a ciutat després de fugir-ne molts anys com de la pesta, se’m presenta molt dur. No parlo de la calor, que tots hem de resistir sense poder-hi fer res. No. Parlo de l’organització de festes.
Aquest matí em trobo dos pixadors, la ventilació dels quals apunta la meva modesta finestra, que és la primera. Aquests pixadors són l’avançada del  que es prepara per tres dies de festa sencers al Passeig, al Balcó del Mediterrani: orquestres, menjars, jocs, i una gran variació d’espectacles. Bé. Però m’estimaria més sense la pudor inevitable.
De la botiga Ale-hop, en podeu veure la vela. Tenen una vaca de mida natural a l’entrada, amb una esquella que els vianants, grans i petits, fan sonar sense fre fins a l’hora de tancar, que és la 1 de la nit. Posen multes a la botiga per horari prohibit. No hi fa res: paguen i hi tornen. Visc just al damunt i l’esquellotada forada els meus timpans, sense que la petició amable de parar-ho almenys a la nit faci cap efecte. Ciutat sense llei, o amb llei i sense que ningú la respecti.
Passen dues hores de les protestes que he fet a l’Ajuntament i “¡Vejats miracle!”, que exclamava el clàssic: dos homes aparten les pixadors de manera que no ens arribi la bafarada als nassos. Ja ho veurem, perquè fa vent de llevant i tira cap a casa. Però sembla que les pregàries particulars i veïnals a l’Ajuntament han estat escoltades.
¿Voleu festa ? Sant Magí us espera a la seva capella encastada a la muralla, ple el sostre d’exvots en forma de barques i vaixells de tota mena que els pescadors hi portaven. Bon patró, sant Maginet.


   
                                                          
     







4 comentaris:

Vicent Llémena i Jambet ha dit...

El problema no és que deixen o no fer festes sorolloses, sinó podria passar-nos el trobar-nos a un país d'eixos profilàctics on anar de... està prohibit, o llançar de la cadena del vàter, coses necessàries per a un fadrí i per a un vell, i és que cal pensar en tot lo món.
Sinó el problema és que visques al rovell de la paella, jo, que he viscut molts anys, 32, en una planta baixa al faller barri de Russafa de València, sé de què parle, a les quatre i cinc de la nit la gent junt a la meua finestra fent paelles valencianes i fent soroll, com no, i jo haver d'anar a treballar al dia següent, i queixar-te a qui? A ningú, ara tinc més sort, però el mmeu pis dóna a una plaça interior d'una illa de cases i de tant en tant els immigrants fan una festa, necessària i que els reconhorta, de ben segur, però jo espere, ja que hi ha la festa per a vore si algun dia porten un cantant valencià, hi n'hi porten, però menys del que a mi m'agradaria.
En fi, que menys els olors, que jo no els sent, al meu pis, de tant en tant he de pagar, això sí, menys que abans, el que paga una persona per viure, un alt preu. Espere que Déu se n'enrecorde, i si Ell vol de ben segur ho farà, que no és consol, momentàniament no, però tot cal viure-ho i tindre-ho en comptes.

Vicent Adsuara i Rollan

M. Roser ha dit...

A mi cada any per la Festa Major em treu de polleuera el soroll...Tinc les firetes a un tirant de fona que fan gresca matí i tarda fins les dotze de la nit, gairebé una setmana i entre la música de les atraccions i els crits dels firaires...Però no em queixo d'això sinó d'uns concerts de música alternativa que depèn com caigui la festa fan dos o tres dies seguits fins les cinc de la matinada, una música tan estrident que sembla que els tingui al menjador i ja em sembla bé que el jovent es diverteixi, però cada any ho podrien fer a un barri diferent...

Bé suposo que val més que facin les seves necessitats en un lloc privat que al carrer, però espero que l'olor de salabror de la mar, en tapi d'altres de desagradables!
Que tinguis bones festes, carregades de paciència.
Bona tarda, Olga.

Josep Gironès Descarrega ha dit...

Sembla que moltes persones necessiten fer soroll i molestar les altres per divertir-se, cosa que permeten les nostres autoritats, les quals, a falta d'un projecte polític cultural, permeten i fomenten el clàssic pa i circ.

xavier pujol ha dit...

No sempre els que fan festa respecten el descans dels veïns. Hauria de sortir d'ells, però si no és així, els guàrdies els haurien de convèncer a respectar els altres.