*

26-3-21

*

Doncs sí, aquest temps que fa més d'un any que arrosseguem és avorrit i decebedor per a molts. Tràgic per a molts altres. Parlo des del meu punt de vista dels 84 anys, sola i sense vacuna.  Les últimes vacunes diu que s'han perdut, les han robat o han caigut a mar. Us recordeu d'en Higgins? No, és clar que no, perquè sou joves. Doncs quan Magnum feia alguna malifeta ell exclamava: Marededéusenyor! Una exclamació llarga sempre esbrava millor. Com la que toca el dia d'avui: Marededéusantíssimadelssetdolors! És avui, Dolors, Doloretes, Loletes, Loles. La van passar a l'estiu, però poca gent vol recordar dolors, a les vacances.

          Entrem a la Setmana Santa. Ui, la d'aquí Tarragona era lluïda, amb una processó llarguíssima, amb una corrua de tambors que et deixava el cap estabornit. I alguns dels que toquen es fan sang a les mans i van esquitxant el tambor, que fa mascle. Es veu que això és importat de les Espanyes.

          Enguany no apareixeran misteris, no sentirem bandes ni veurem confrares disfressats, com no vam veure comparses, i ja fa dos carnavals. Confrares i comparses. Comares i compares, diverteix, això d'escriure i combinar paraules. I ja sé que em contradic quan penso que és un temps avorridot.

          Però no sóc desagraïda, això no. He treballat força. Ara surt un llibre meu de poemes que enceta una col·lecció d'Editorial Stonberg. Es titula "Una bomba al jardí". Sí, casa meva era la casa de la dinamita, deia la gent. No em vull allargar més i deixo aquí el text de contraportada del llibre, tot desitjant-vos molt bones vacances:

          "La bomba era autèntica i els tres germans no sabíem que podia fer por. Hi vam créixer al voltant. Moltes fotografies de record van ser en blanc i negre. L'escriptor hi posa color quan les descriu, i així es tornen vives.  La infantesa i la maduresa es donen la mà en molts d'aquests poemes.

          Els psicòlegs més actuals contemplen el record, ells en diuen nostàlgia, com una teràpia que pot "abrigar" una estona dels temps inhòspits que patim. Pel·lícules vistes, música ballada, trobades amables, viatges,  muntanya. Els poemes del llibre descriuen aquestes sensacions viscudes.

          No és un llibre d'enyoraments sinó d'actualitats. No és un refugi, sinó un desig de força per tirar endavant. Teníem un oncle capità, sí, però ara els capitans som nosaltres."

                                               *****

 

 


21 comentaris:

Júlia ha dit...

Felicitats, el demano de seguida

Calpurni ha dit...

L'enhorabona, Olga, pel llibre nou. En temps difícils sempre en trobem moments d'alegria.

Matilde Nuri - ... iescaig ha dit...

Endavant!
En temps avorridots la poesia agafa empenta; el títol crea expectatives...
.

xavier pujol ha dit...

Ets incansable Olga.
(Sóc dels que recorda en Higgins)
Enhorabona per la "Bomba al jardí"
Així haurien de ser totes les bombes. Bombes de poesia.
Carregades de versos (de futur com diria Celaya) i no pas de pólvora ni metralla.

sa lluna ha dit...

Treure un llibre, en temps d'avorriment, és una joia per a tu i per a nosaltres.
Sensacions i poesia, pinta molt bé.
Felicitats!

Aferradetes, Olga.

Carme Rosanas ha dit...

Enhorabona per un altre llibre. Has tret profit d'aquest temps que vivim tan estrany i inhòspit. M'agradarà trobar una bomba de poesia al meu jardí. La buscaré aquesta bomba.

El compraré i tant! Gràcies per fer-nos-ho saber. Una abraçada, Olga.

M. Roser ha dit...

Pel què veig molt no t'has avorrit si has tingut esma per escriure un altre llibres, moltes felicitats.
Jo també sóc de les que recordo el Magnum i els gossos, això vol dir que ja tinc una edat...
Espero que la poesia sigui optimista, que de pessimisme ja en tenim una bona ració!!!
Bona nit, Olga!

espai de contes ha dit...

Olga ets la bomba! Quina energia! Felicitats pel nou llibre té molt bona pinta.
Paciència amb el tema de la vacunació, no queda altre remei. I respecte al temps que estem vivim, estic totalment d'acord amb tu, és avorridot!
Una forta abraçada i molta sort amb el nou llibre.

caboet ha dit...

Olga!!!!
Enhorabona per aquest nou llibre!!!!
Me’l compraré

Referent al Higgins, tot i ser més jove que tu, me’n recordo perfectament
Una abraçada molt gran
Bona Pasqua

Montse Riu Piqué

Joan Josep Tamburini ha dit...

Espero poder llegir-lo.
Sí aquests dies, si s'està sol són aburrits. Aquí, amb el retorn dels nens a l'escola, la cosa s'ha animat. Però ara em tocarà estar uns dies sense ells. La comunitat els aprofitarem per fer una mica de recés. Ànim. Esperem que les vacunes arribin aviat. Tots els professors han estat vacunats. Els germans, que som més grans, no. Qué hi farem! Una abraçada:

Salvador Macip ha dit...

Felicitats per la nova criatura!

Helena Bonals ha dit...

El compraré, i el faré comprar a la meva biblioteca, perquè de la poesia me n'encarrego jo, tinc aquest privilegi! M'agrada l'optimisme que destil·la! Encara que les vacunes caiguin al mar...

Olga Xirinacs ha dit...

Júlia, gràcies.
El teu nou llibre "L'extraordinària vida de'n Tomeu Valent" és molt engrescador, es fa llegir molt bé. Hi ha un gran domini literari popular i historic, ampli vocabulari i extensa fabulació. Felicitats

Júlia ha dit...

Moltes gracies, Olga, m'alegro que t'interessi, jo soc incapaç de valorar el que escric, em sembla, una abraçada i bon dia del Ram.

Olga Xirinacs ha dit...

Quina alegria, Salvador... Gràcies. Et tenia preparat un poemet d'aquells de circumstància, però no vaig poder entrar al teu blog... ¿Has canviat alguna cosa? Si és així, t'agrairé que m'ho diguis.
Una abraçada i endavant sempre.

montserratcomasmarti ha dit...

Molt bé Olga pel nou llibre de poemes. Tinc ganes de llegir-lo.Una abraçada.

Alfonso Robles Motos ha dit...

Quina alegria Olga, ni els anys, ni la solitud, ni la fosca nit que estem vivint et treuen les ganes de treballar i crear. Mirarem on trobar-lo, per poder omplir també la meva soledat amb els teus poemes.

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

Visca la nostra gran poeta, quina alegria que escriguis i que publiquis! L'enhorabona pel nou llibre! Escriure tira endavant, i tant! Bona Pasqua, estimada amiga.

Josep Gironès Descarrega ha dit...

Ets una escriptora de rècords!
Enhorabona pel nou llibre.
Amb vacuna o sense: amunt i crit!

Teresa Duch ha dit...

Quantes veritats que dius, Olga, en tan poc espai! El llibre, amb les seves pàgines, deu ser una joia. Divendres me'l compraré.

Unknown ha dit...

BUENAS NOTICIAS DE ANONYMOUS

Anonymous está disponible nuevamente para manejar grandes oportunidades para que usted sea súper rico. ¿Sabes que puedes piratear un cajero automático con una tarjeta programada y retirar cualquier cantidad de dinero que necesites? Ahora Anonymous ha programado estas tarjetas y las ha puesto a disposición del público para su venta.

Esta es una oportunidad que no puedes dejar pasar. Date prisa ahora y contáctanos en
correo electrónico: anonhackergroup@gmail.com
whatsapp: +1 (431) 815-7891