BLIOTECA INAUGURADA

 








BIBLIOTECA INAUGURADA


DIA FELIÇ  -  20-  4-  2023

*


Vint d’abril. Dia assolellat, il·luminat ja per l’aura de Sant Jordi. La professora de música m’acompanya a Torreforta, barri de Tarragona amb notable caràcter propi. La localitat té un Institut amb gran nombre d’alumnes i un professorat de pedra picada: ho dic per les personalitats que hi he conegut i per la seva entusiasta determinació i gran disposició humana i humanística vers una població majorment immigrada.

Aquesta Comunitat Educativa disposa d’una biblioteca. Ha decidit obrir-la al públic i l’hi han buscat un nom. De comú acord han decidit que es digui Biblioteca Olga Xirinacs.

Quan m’ho van comunicar en vaig tenir una profunda alegria: el meu nom associat a una casa de llibres, on els lectors poden trobar universos. A vegades se’ns fa difícil imaginar l’univers; molts milions d’anys, terribles distàncies, mons desconeguts. Però a vegades el somni es pot fer realitat si anem a la biblioteca i llegim, per exemple, «El petit príncep», de Saint-Exupéry. Aquell noiet que escombrava el seu planeta cada matí. Qui sap si un dia a venir...

L’acte, a l’Institut de Torreforta, va ser d’una forta emotivitat per a mi: de sobte coneixia nous amics, es donava raó del nom, hi havia flors, vaig tallar la cinta inaugural!, es feia música i, encara en el daurat de la tarda, al jardí, compartíem berenar amb el professorat, alumnes i familiars. «Vull escriure», em deia alguna noia, i en parlàvem. La jove professora de música em tornava a casa quan el sol ja era baix. Vaig saber que ja no em sentiria sola.

Acompanyo alguna fotografia i en comento una: fa pocs anys, en aquest mateix institut es va fer un gran plafó que conté el meu retrat i un poema del Dia Internacional de la Poesia. La gradació de grisos i negres s’havia aconseguit amb folis on hi havia escrites obres meves. Molt curiós, molt meritori. Damunt, capes de cola per endurir i el plafó serveix de teló de fons en alguns actes fins i tot a la Rambla de Tarragona.

Llarga vida a l’Institut i Biblioteca de Torreforta.

***

17 comentaris:

Júlia ha dit...

Moltes felicitats, me n'alegro moltíssim, et mereixes això i molt més. Una abraçada!!!!

McAbeu ha dit...

Un homenatge més que merescut. Enhorabona!

espai de contes ha dit...

Enhorabona Olga! Ets un referent de la literatura a la nostra terra i, t'ho mereixes per la teva trajectòria.
Felicitats i que en vinguin molt més!
Una forta abraçada.

Carme Rosanas ha dit...

Me n'alegro moltíssim!
Enhorabona, Olga!
Aquestes emocions són de les millors que hi ha i que no et sentís sola és encara un més gran regal.
Una abraçada.

sa lluna ha dit...

M'alegro per tu i amb tu, perquè és un regal maco i molt merescut.
Enhorabona!.

Aferradetes còmplices, Olga.

Salvador Macip ha dit...

Que bonic! Moltes felicitats. I bon Sant Jordi!

Vicent Llémena i Jambet ha dit...

Enhorabona, Olga, el teu marit estarà molt content des del Cel, el senyor Vicenç t'ajuda per a què tingues una vida de lo més plena.
I tots els teus amics i familiars, és un gran honor i un orgull que et recorden des de tota la ciutat de Tarragona.
Per cert, mira si eres important, que tinc o he comprat una Bíblia en llengua valenciana ab les Normes de Castelló i estàs tu com a traductora.
Això no ho pot dir qualsevol.
Ànims i amunt, que ya em va dir el senyor Vicenç que hauries de refer, si tu vullgueres, la teua vida aprofitant els dies de Sant Antoni i, com no el de Sant Jordi. Feliç dia de Sant Jordi a tu i a tota la teua família i amics.

Vicent Adsuara i Rollan

Chiloé ha dit...

Felicidades, Olga Xirinacs. Llarga vida a l’Institut i Biblioteca de Torreforta. Y larga vida a tu intensa pasión por la música y el lenguaje.

Vicent Llémena i Jambet ha dit...

Mentres yo vixca, Olga, sempre estaràs en ma casa, primerament ab el teu bloc i, després ab la teua obra, el llibre, 'Al meu cap una llosa', que em feu entendre un poquet a les dones i ho bolquí en l'anàlisi psicoanalítica i sobretot com a traductora de la meua Bíblia.
Sempre estaràs acompanyada per mi, almanco i pel teu Vicenç.

Calpurni ha dit...

Me n'alegre molt, Olga, que la biblioteca tinga el teu nom. D'alguna manera compensa la pèrdua del nom del col·legi que el tenia abans. Una tasca literària de tants anys i tantes publicacions ho mereix. I tots els universos dels quals parles que hi ha als llibres estaran associats al teu nom. Una gran alegria! Enhorabona!

Anònim ha dit...

Et felicito Olga. I felicito tot el país per la sort de tenir una escriptora com tu.
Ets profeta a la teva terra. I molt més enllà.

Anònim ha dit...

Xavier Pujol Guarro

Helena Bonals ha dit...

Es poden tenir experiències d'èxit en el passat, i també en el futur, veig! La teva felicitat s'encomana. Enhorabona!!!

Olga Xirinacs ha dit...

Moltes gracies, Xavier, sempre tant amable: em fas companyia. Escriu força. Una abraçada.

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

Llarga vida a la Biblioteca Olga Xirinacs! Una molt bona, boníssima notícia!

M. Roser ha dit...

Moltes felicitats, Olga bé que t'ho mereixes i penso que, com ha dit algun comentarista, et van tancar una escola , però t'han obert una biblioteca on tothom podrà gaudir dels teus llibres, tant de prosa com de poesia. Espero que encara ni afegeixis algun altre.
Molt bona nit, Olga.

Pons ha dit...

Tú també et dius Olga Xirinacs? Com la famosa biblioteca de Tarragona?