EL MEU CARRER

 









EL  MEU  CARRER

             *

29 d'agost de 2021

             *

Dissabte dia 21 d'agost va ser un dia preciós.

El poble tan enyorat per mi celebrava la Festa Major.

L'Ajuntament m'havia demanat de fer el pregó, i allà, sota l'envelat el vaig dir. En una tarda serena i lluminosa, voltada de tants amics que em feien eixamplar el cor.

          " (...) D'aquests 85 anys que tinc, 48 estius llargs i també alguns dies d'hivern, els hem passat a Mont-ral. Com molts altres veïns, direu, i és veritat. Aquí hi ha hagut casaments en la nostra família, comunió del fill i, finalment, funeral i enterrament de Vicenç, el cap de família (...)"

          El meu discurs va ser d'agraïments. " (...) Agraïment des dels nostres primers dies per la bona rebuda dels qui ja vivien al poble. El sr. Cavallé i la sra. Maria van fer de padrins i consellers de molts nouvinguts. A banda de comprar-hi conills per a la cassola, em van il·lustrar amb noms de llocs, plantes, bolets, finques, històries antigues ..."

          "Amics també van ser el Salvador i la Rosa, del bar-estanc-botigueta, on a vegades ens trobàvem per fer un vermut, amb aquelles copes de vidre gruixudes. Hi afegeixo la gent de l'Aixàvega i el Bosquet, amb les ensenyances de pagès dels srs. Roig i Barberà... i tenim un quadre força complet, que cadascú pot eixamplar amb les seves experiències.(...)"

          " (...) Avui, per voluntat i amabilitat del poble, es donarà nom a un carrer. El meu nom. Un gran motiu més pels meus agraïments. Quan em van comunicar aquesta decisió en vaig tenir una gran alegria: vet aquí que quan ja no pugui pujar aquí, hi haurà, a més de les que he escrit en llibres, unes lletres gravades en placa i en paret, que seran testimoni de la meva estimació a aquest lloc, i de la confiança i record de la gent que hi resideix (...)"

          Un plafó en metacrilat recull un antic programa de festa Major, fet per una veïna. Ara s'hi han incorporat els noms de famílies i el del meu carrer.

                                              *

          Amb la comunitat blogaire vull compartir aquesta gran i emotiva experiència, i encara que no he pogut encara accedir a fotografies més elaborades (també per la meva poca traça) poso les que tinc i veureu que per a mi aquest 21 d'agost va ser un gran dia de la meva vida.

                                    ==================

    Imatge 1 - Amb l'alcalde, sr. Xavier Pagès.

    Imatge 2 - Descobrint la placa.

    Imatge 3 -Plafó-dibuix Mont-ral - sra. Carme Conill

10 comentaris:

sa lluna ha dit...

Quin acte més emotiu!.
És molt bonic saber-te estimada, fins el punt de posar el teu nom a un carrer.
Moltes felicitats per a tu i pel poble.

Aferradetes dolcetes, Olga.

Joan Josep Tamburini ha dit...

Moltes felicitats. T'ho mereixes. Una fort abraçada.

Júlia ha dit...

Moltes felicitats i molt contenta de tornar-te a veure al blog!!! Una abraçada.

xavier pujol ha dit...

Gràcies per compartir aquestes fotografies i aquests moments tan emotius.
Fa anys que no hem tornat a Mont-ral.
Ara tenim un altre motiu per tornar-hi: passejar per aquest carrer que té un nom "de bella anomenada"

Teresa Costa-Gramunt ha dit...

La meva enhorabona, estimada Olga. Imagino la teva emoció: un carrer a Mont-ral amb el teu nom! Un reconeixement al teu amor pel poble i la seva gent. Una fita en el teu camí vital i literari plegats!

. Chiloé ha dit...

¡Enhorabuena, Olga Xirinacs! Tienes escritas novelas y poemas magníficos. Y los que escribirás (me atrevo a afirmarlo por la confianza que me inspira tu capacidad). Yo te admiro. Como también admiro a Júlia Costa, a Carme Rosanas, a Xavier Pujol, a Fackel, a Ramon Aladern, a Maria Socorro Luis, a Jesús Girón Araque, a Francesc Puigcarbó, a sa Lluna, a M. Roser y a... (espera que lo piense) y a... (me parece que en la lírica actual bloguera no admiro a nadie más).

espai de contes ha dit...

Fantàstic Olga! Quina il·lusió! Un reconeixement molt merescut a la teva carrera literària i també, a l'estima que et té el poble de Mont-ral.
Felicitats! i guarda al cor aquests moments tan meravellosos.

Carme Rosanas ha dit...

No he estat mai a Mont-ral, però m'agradarà molt anar-hi i passar pel teu carrer.

Enhorabona, Olga. Et mereixes aquest homenatge i l' afecte que et demostren la gent de Mont-ral.

Una abraçada plena d'emocions.

Helena Bonals ha dit...

Et fan justícia posant el teu nom a aquest carrer, Olga. Aquestes coses omplen molt, a més.

Teresa Duch ha dit...

Un dia per conservar sempre en la memòria, Olga. I jo, després del que sé de Mont-ral i tu, no hi podré pensar sense relacionar-ho amb tu.
Enhorabona pel carrer, pel discurs i per uns actes que et van fer tan feliç.
Una abraçada!